E-Ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret Danışmanlığı

E-Ticaret Danışmanlığı, E-Ticaret Danışmanları ve E-Ticaret Uzmanları bir çok farklı alana ayrılmışlardır. Kimi Dijital Performans, kimi depo & lojistik, kimi ise iş geliştirme alanlarında hizmet verir. Vatan ÇETİNEL olarak tüm alanlarda ayrı uzman bakış açımla E-Ticaret Markalarına 2016 yılından bugüne kadar danışmanlık vermekteyiz. 100’ün üzerinde ayrı projelerde yer almış, Türkiye’nin lider markalarının pazarlama, dijital pazarlama, strateji ve iş geliştirme departmanlarında görev almış 5 yılı aşkın tecrübeye sahip uzmanlığımla E-Ticaret markalarına arı gibi çalışarak danışmanlık vermeye devam etmekteyim.

Danışmanlık süreci eskiden 10, 20 hatta 30 yıllık tecrübelerle yapılırdı. Fakat günümüzde E-Ticaret çok hızlı ilerlediği ve hala daha kısmen yeni bir yöntem olarak yoluna devam ettiği için 2, 3 yıllık tecrübesiyle eticaret danışmanlığı yapmaya kalkan bir çok arkadaş türemekte. Bu durumda çoğu firma hayallerinden uzak, sağlam atması gereken adımları pamuk ipliğinde atarak uçurumun eşiğinde ilerlemek zorunda kalabiliyor. Neticede zarar firma sahibine patlıyor. Ne kadar senkron ve omuz omuza çalışır ve iki taraf da üstüne düşenleri yaparsa o kadar başarılı olabilirsiniz.

Son söz olarak sakın ama sakın size ciro, satış vb garantilerini verenlere güvenmeyin. E-Ticarette çok farklı dinamikler yer almakta, ben 100’den fazla projede yer almama rağmen asla ciro ve satış garantisi ile hiçbir yolculuğa başlama cüretini kendimizde bulamıyorum. Çünkü her proje kendine münhasır artılara ve eksilere gebedir. Her markanın SWOT analizi bambaşka sonuçlar ortaya çıkarır. Bu yüzden her projedeki yoğurt yiyişimiz başkadır. Siz siz olun her hıyarım var diyene tuzla koşmayın. Ayaklarınızı yere sağlam basın. Mümkünse başarısız olunan projeleri daha çok inceleyin, asıl püf noktaları oradadır çünkü.

E-ticaret için gerçekleştirilen çalışmalar kolay gibi görünmesine rağmen, aslında oldukça kapsamlı ve zahmetli bir süreçtir. Bu nedenle iyi bir iş planı ile en doğru pazarlama stratejilerinin uygulanması gerekir. Bu noktada e-ticaret danışmanları oldukça yardımcı olur ve yapılması gereken bütün işlemleri marka adına gerçekleştirir. Sosyal medya yönetimi de en önemli konulardan biridir. Özellikle son yıllarda Instagram ve Pinterest gibi platformlardaki trafik yoğunluğu e-ticaret firmaları için büyük bir avantaj oluşturur. Bu tür platformlar üzerinden yapılan reklam çalışmaları hedef kitleye erişimi kolaylaştırır.

  • Profesyonel Danışmanlık
  • Kurumsal takip
  • E-Ticaret sitesi
  • Ürün ekleme - çıkarma
  • Reklam yönetimleri
  • Seo uyumlu ürün girişleri